torsdag 5 juni 2008

Sömnlöshetsfunderingar

Jag vet att jag har berättar det för dig förut och förlåt om jag tjatar men jag har väldigt svårt att sova. Jag har ju hävdat att det beror på att det är så tråkigt och jag har sagt att jag inte har tid. Du vet ju att jag har så mycket viktiga saker att tänka på att jag bara inte hinner.

En gång i världen, för många år sedan, hade jag en vän som gillade sin egen röst ganska mycket. Det gjorde jag i ärlighetens namn också. Personen i fråga brukade läsa högt för mig när jag skulle sova. Ja, jag vet - det låter väldigt infantilt - men det funkade. Självklart kan det faktum att jag somnade också bero på allt det där vinpimplandet som föregick högläsningen, hm.

Så, vad ska jag då göra för att förbättra sovkvoten? Det finns ju några alternativ. Ska jag köpa mig en lyssnarbok eller en dunk vin? Kanske borde jag leta reda på en högläsare eller rent av en ny kkompis? Andra förslag?

2 kommentarer:

Mikael K sa...

Högläsare & kk i ett gör susen. Även radions väderprognos är ett säkert kort.

Alla smutsiga detaljer sa...

Funderade faktiskt på kustväderrapporten men den sänds ju inte när jag behöver den som mest.